Wednesday, October 15, 2008

untukMU

UntukMu...

awan mega berlalu pergi
erti setiap detik itu belalu begitu saja..
hari ke hari ku bahagia
tetapi ia akan terkubur juga
pertemuan itu hanya sementara menanti yang bahagia
jika harus... biarlah aku undur diri dengan rela..
agar dirimu gembira selama-lamanya...
aku mengerti dan aku yakin aku bukan pilahan sijelita..
Tapi janganlah kau bimbang jika dirimu bersamaku..
kau bebas melakukan apa jua..
menyibas sayap mu kemana-mana...
tiada konkongan dan paksaan dari diriku..itulah prinsip hidupku dan itulah janji ku....
aku hanyalah insan biasa...
kerna tuan empunya badan lebih mengenali siapa dirinya..
bukanlah diriku jika gagal melihat teman-teman ku bahagia..

diriku tidak pandai bermain kata..
hanya datang dari hati yang iklas..
berlaku jujur ada untungnya..
cuma kita tidak tahu dimana untungnya....

No comments: