Thursday, July 16, 2009

menanti minit berdetik

tidak sabar menghabiskan pengajian aku ini,
aku juga takut untuk meninggalkan zaman pengajianku,
aku berasa cukup tahu dimana reality dan fantasi dalam bidangku,
bagiku kehidupan sebagai tukang masak adalah satu dunia yang berlainan dengan lain-lain profession,
dimana kami berkerja siang dan malam tanpa mengira masa,
dunia kami sebagai tukang masak hanyalah di dapur,
menakut kan.......
aku berasa gentar apabila memikirkan memiliki mahligai bahtera yang aku hajati,
aku tidak mahu rasa kurang yang kebahagian itu berpunca dari aku dan lubok rezeki aku,
aku juga sama seperti manusia lain yang inginkan kebahagian itu,
selain berdoa kepada Mu Ilahi aku juga berusaha mengerja sinar itu,
aku mahukan diri aku yang berada di situ dan bukan diriku yang palsu,
aku nyatakan begini kerana manusia ini pandai berpura-pura,
tidak perlu aku jelaskan lebih terperinci,
apa yang aku harus buat ketika ini bersussh dan bersenang, besusah di tengah dan besenang lenang kemudian.....

No comments: