Sunday, October 26, 2008

sunyi dalam derita

apakah itu sunyi..
bagiku sunyi ialah satu ketenangan
suasana hening menberi ketenangan
ketenangan menbuat aku lebih berfikir
berfikir melampaui daripada sepatutnya..
aku derita kerana kesunyinya itu..
aku mahu terbang seperti helang
itulah kehidupan yang aku mahukan..
aku mahukan kehidupan yang mencabar..
aku mahu merantau ke setiap sudut dunia
kota ke kota
desa ke desa
pulau ke pulau
banjaran ke banjaran
terminal ke terminal
kehidupan selama 22 tahun aku harungin
menbosan kan aku
aku tidak puas dengan kehidupan ini
aku mahukan lebih
nescaya manusia itu tamak seperti itu aku insan biasa
apa yang aku mahukan sekarang ini adalah suasa yang dapat memecahkan kesunyian
aku mahukan seseorang dalam hidup aku
tatkala aku menulis dalam kalam keEMOan
aku sedar hormon dalam badan menguasai diriku ketika ini
aku salah kan hormon sebab aku mengenali diri aku lebih..
aku yakin aku mampu berdepan dengan masalah ini
tetapi minda dan hati aku senantiasa berkonflik antara satu sama lain
jasad aku sebagai perantara
harus menpertimbang segala kemungkinan
ada kalanya aku silap
aku memohon maaf atas kesilapan itu
aku mahukan kebahagian seperti mana orang lain
seperti juga kamu
aku tahu keadaan sekarang
aku adalah pengacau..
aku minta maaf
hanya maaf yang mampu aku lakukan

No comments: