Monday, February 16, 2009

aku

kali ni aku taip dalam bm lak. aku tau lepas kekawan aku bace blog nie mesti dorang akan boooo aku sepanjang aku idup...tu firasat aku..tp aku gatal sangat nk menaip so ambek laa..aku tak kisah langsung...

sebenarnya aku memang tak kisah langsong ape budak kelas nak buat apa kat aku...aku peduli apa..tu hal dorang..aku dah masak dgn perangai sesetengah budak memang di lahirkan dan kewujudan dia kat dunia ni tok meyakit ati org yang berada di sekililingnya..dah dia di bentuk macam tu so trima seadanya laa...sakit ati, meluat, rasa nk tampar suma ada tapi aku pk dia pon mahlok agong tuhan..kalau aku tampar dia, maki dia, dan sewaktu dengannya seolah-olah aku mengeji ciptaan agong tuhan..aku cuma takot balasan dari tuhan tu je..tu aku tak kisah ape skali bentuk pon korang buat kat aku..aku trima seadanya...

sebab aku masih lagi berpegang kata-kata ustazah Asmak..beliau aja aku time diploma..beliau memang cool dan best sesangat..ustazah penah cakap kat anak-anak ni pasal satu benda "jika kita menceritakan satu keburukan org lain maka 10 kebahagian akan ditarik dr kita dan ia akan pas kat org yang kena kutok tu"..lebih kurang laa ayat tu..so patut la aku bahagia semacam :p

aku cakap macam ni seolah-olah aku ni insan yang lemah..tak reti nk lawan..ilek...aku bukan jenis marah2 tp bila angin satu badan naik..insya-allah kelas pon bleh terbalik..sebab aku ni berprinsip peduli apa!!

aku ni dalam kelas aku bley pg kat mana2 click..aku okey dengan sume click dlm kelas..aku still nak bercakap dgn suma org..aku jenis nk berkawan dgn suma orang..so salah kaa aku betegor sapa kat mana2 click...salah ka..yang aku pelik walaupun click tu hampa x suka tp aku bley bergurau ngan click tu so erti kata aku pon pro click tu gak laa...WTF laaa...aku nye suka laa aku nk gurau ngan sapa..aku okey ngan suma org..sbb satu kesalahan kecik orang yang menbenci aku nk label aku cam penjenayah yang kena hukum gantung...n knapa semua org boleh pilih jawatan yang dorang nk dan apasal aku tak boleh.... haruskan org2 yang menbenci aku untuk mimilih jawatan aku kena pegang..aku okey nk letak aku kat mana2 tp haruskan begitu caranya?

aku kecik ati campo geram gak tapi alhamdulilah setan ni tak kuar lagi..aku masih lagi manusia..aku minta maaf bebanyak kalo ada org terasa..aku mengaku aku tulis benda ni dr ati yang iklas..kalo korang x dapat maafkan aku so aku akan cari korang kat akhirat nanti laa..sana kita kira...aku pon manusia gak..mana ade manusia yang ada kat dunia skarang ni 100% perfect..

ape yang aku harap kan project ni jadi n aku memang berharap nak tengok semua orang gembira..

"ya allah ampunilah dosa-dosa rakan kelas ku dan bebaskanlah mereka dari azab api neraka, ya allah ya tuhanku, letakkan lah rakan-rakan ku di sisi orang-orang yang mulia..amin"

1 comment:

suffyan razzaq said...

kita tak boleh nak puaskan hati semua orang..yourself is d 1st priority. go2 alem!!